2 Ekim 2017 Pazartesi

Kitap İncelemesi : Stephen King Carrie (Göz)

carrie stephen king ile ilgili görsel sonucu
Merhaba. Ben bir süredir Stephen King kitaplarına başlamak istiyordum. Ve başlangıç yapmak için en iyi kitabın Stephen King' in 1974 yılında yazmış olduğu , ilk kitabı olan Carrie ile başlamak istedim. Kitabı bitirdim ve şimdide size incelemesini yapacağım. Umarım hoşunuza gider.
Konusu:
Carrie hayatı boyunca hep annesinin baskısı altında büyümüş ve arkadaşları tarafından aşağılanmış bir kızdır. Annesinin aşırı baskısı ve tam anlamıyla bir deli olması Carrie' nin hayatını mahvetmektedir. Carrie okulda diğer kız öğrencilerle birlikte toplu banyo sırasında on yedi yaşında ilk adet kanamasını geçirmiştir. Bunun ardından arkadaşları onunla acımasızca dalga geçer ve aşağılanır. Carrie' nin telekinetik  güçleri o andan itibaren baş göstermeye başlar. Ve bu noktadan sonra olaylar geçekleşir. 
 Düşüncelerim:
Stephen King bu kitabı yazarken bilimsel raporları ve tanıkların ifadelerini de kullanmıştır. Ve bu sayede kitap daha gerçekçi oluyor ama sürekli hikayeyi bölüyor. Sevip sevmemek konusunda kararsız kaldım. Ama bence güzeldi çünkü bazen sıkıldığım yerlerde beni kurtarıyordu. Ama bir kısmında kitabın sonunu söyledi. Orada gıcık oldum. Ama bu kısımlar güzeldi. Hikayeyi daha iyi anlamamı sağladı. Şimdi gelelim kitabın ne kadar korkunç olduğuna. Bence kitap o kadar korkunç değildi. Ama okurken çok gerildiğim anlar oldu. Bunu sağlayan şey ise kitabın kurgusunun çok iyi olması. Bir de kitabın adı neden Göz olarak çevrildi ona bir türlü anlam veremiyorum. Kitapta gözle ilgili hiç bir şey yok. Bu kitap hakkında düşüncelerim bunlar sizde alın ve okuyun Stephen King'e başlamak için çok iyi bir seçenek. Benim bu kitaba puanım: 7/10

2 yorum: